fredag, november 28, 2014

Sockor #12

Måååååål! Äntligen, par nummer 12 är klara. Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag ALDRIG att det skulle gå. Fy f.. vad tråkigt det är att sticka sockor, men tack vare utmaningen har jag lyckats minska mitt sockgarns-förråd med 1093g. Sen att jag så sent som för en vecka sedan fyllde på det med 100g är ju en helt annan sak...
Garn: 53g Hemtex sockgarn och något
grått restgarn utan banderoll (kanske 7 bröder)
Stickor: 2,75
Mönster: min variant på tå-upp
Jag började efter nyår med de röda Pippi-sockorna till mig och sen har det rullat på, medsols. Lite kul att lägga ut dem och faktiskt se vad man gjort. Tror faktiskt att jag ska fortsätta sticka sockor. Det finns ju ett antal kilo sockgarn kvar... Men, först blir det några julklapps-sockor. =)

9 kommentarer:

Myggan sa...

Så fina! Och grattis, du vann. Jag har bara 6 par färdiga och 2 på gång. Inga undangömda finnes att ta fram. =)
/Syster Yster

frisky frog sa...

Om jag vann vet jag inte för jag tycker inte att det var en tävling, men ett kul sätt att få goa sockor och ett minskat garnförråd. =) Funderar på att fortsätta 2015 också...

Jag har fixat det barriga. Lite stor kanske, men det är ju inte mitt problem. He he!
/P&K

Anonym sa...

Du gick med i sockutmaningen för att minska på sockgarnslagret. Jag gick med i Sew for a change för att minska mina tyglager. Du köper nytt sockgarn. Jag köper nytt tyg. Visst är det en underbar, obegriplig logik?! Fina, goa sockor har du i alla fall gott om nu ;). Ewa

Pernilla sa...

Bra jobbat! Själv har jag stickat fler vantar än sockor i år.

Missen sa...

Nästa år skall bli mitt sockår. Min låda börjar bli tom. Tänk vad kul att ha så många fina att välja på kram

Sjömans-Elin sa...

Med den farten du fick upp där i början av året är det kanske inte så förvånande att du kom i mål? :P Grattis!

Unknown sa...

Så jäkla duktig du är! Längtar tills jag också har fått upp farten så.. Detta måste vara ett av dina mest produktiva år någonsin? Sockarna är ju liksom inte det enda du har stickat.. :) PUSS

Emilia sa...

Verkligen imponerande - där ligger de och glänser allihop!

Emmas dagar sa...

Tack! Och kram tillbaka :-)
Härlig sockparad!