lördag, november 01, 2014

Sockor #10

För lite mer än en vecka sedan hade jag sock-kurs för 17 härliga damer. En energikick för hela november kan jag lova. =) Har du inte varit hos finaste Ewa i Galtabäck tycker jag absolut att du ska åka dit. Förutom bla garn och Ewas härliga stick-kit har hennes man också fina saker till salu där.
Jag har ju inte precis behov av mer garn och lovade mig själv att hålla plånboken långt ner i väskan, men så bara låg det där - nässelgarn. Jag har aldrig sett något liknande tidigare och när Ewa visade de fina sockorna hon stickat av garnet föll jag pladdask. Garnet är väldigt mjukt och gosigt så jag ser fram mot att få använda dessa. Ewas randiga häl snodde jag rakt av.
Garn: 80g Onion fino Organic Wool + Nettles
Stickor: 3
Mönster: min variant på tå-upp

8 kommentarer:

Iréne JB sa...

Så många fina sockor du stickat! Du är en riktig sockstickerska. En sådan som jag aldrig lyckas bli. Gillar ivkså den randiga hälen.

Ullfull sa...

Snyggsockor!! / Kram

Myggan sa...

Men vad fasen, ett par till! Du tycker ju inte ens om gult och blått ihop. Fast jag håller med om den fina med randig häl. Det får jag ta till på par nr 12.
/Syster Ystet

Malin sa...

Snygga. Älskar sockor på vintern. Mamma stickar massor av socker och ger bort på jul. Troligen den mest uppskattade presenten :)

frisky frog sa...

Irene & Ullfull: Tack snälla!

Myggan: Inte blågult, ljusgrönt och petrol. Vi kanske kan besöka Ewa när vi ska till Havanna...

Malin: Mamsen stickar inte sockor som julklappar, i alla fall inte förräns sockutmaningen är klar (sockor till andra räknas nämligen inte).

/P&K

Efwa - Medea sa...

Verkligen fina! Jag har sett nässelgarn men ännu inte köpt något. Får nog prova det någon gång.

Blenda sa...

Tjusiga!

Emilia sa...

Härliga och vad snyggt med randiga hälen!