fredag, november 14, 2014

Sockor #11

Har jag sagt att hösten är min favorit? Jag älskar att tända massor av ljus, elda i kaminen, krypa upp i favvo-fåtöljen, dricka stora och många koppar té och sticka på en skön stickning. Jag gillar också mörkret... eller jag gillar mörkret för det mesta. Jag gillar inte mörkret när jag har projekt som ska fotas. Det är ju för fasiken inte ens tillräckligt ljus mitt på dagen. =/ Sockpar #11 är fotade kl 13.10, men vad hjälpte det. Suck!! Eftersom solen inte spås visa sig på 14 dagar får ni hålla till godo ändå.
Garn: 66g Onion Opal friseur
Stickor: 2,5
Mönster: min variant på tå-upp
 
Nu har jag bara ett par sockor kvar i utmaningen. Tjohoo! Det viktiga för mig är faktiskt inte att vinna utmaningen för egentligen är jag inte mycket till tävlingsmänniska. Jag tror faktiskt att min evigt vinnande pappa tog död på den lilla vinnarskallen som fanns när vi var barn (vad är det egentligen med dessa pappor som inte kan låta sina barn vinna i spel och lek lite då och då). Hur om helst, det viktigaste är att min gigantiska sockgarn-samling minskar. Om jag nu bara kan låta bli att ta med fina, föräldrarlösa sockgarn hem... 

6 kommentarer:

Missen sa...

Heja dig, nästa år skall bli mitt sockår, har massor av sockgarn som bara väntar på att värma mina fötter. Hoppas att vi kan få till en träff snart kram

A´marie sa...

Mycket fina Carin, hur många skall du sticka, finns det ett visst antal eller så många som du hinner? Vi ses i januari eller vad tycker du?. Kraaaaam

Lina & Mia sa...

Så mycket fina strumpor du gör! Ja tidsbristen är ju ständigt där, men det är väl lite hur man prioriterar :P hehe.. Fast sen har jag en så snäll man som lägger barnen på kvällen, han jobbar så mycket så det är deras stund :) så i allafall två timmar kvällsstickning blir det nästan alltid, sen soven pluttan ännu två gånger på dagen så då kanske jag kan få till lite sticktid då med :D (sen är det ju kanske så att jag drar fram som en stormvind med tvätten, dammsugarn och allt annat där emellan ;P tihi) du har inget mönster på dina tå-upp strumpor man kan köpa? Skulle vara kul att testa :) Kramar

Myggan sa...

Japp, varför gnälla över mörkret, förutom vid fototillfällen, när man istället kan njuta av det svarta. Och snart får vi ju njuta av adventsljusstakar i alla fönster. Och man får snart låsa in sig på nåt mysigt hotell. =)
Sockorna är väldigt fina och jag tror att jag får erkänna mig besegrad. Men jag ser det positivt, jag har trots allt fått sex par nya sockor. Hittills i alla fall. =)
/Syster Yster

Emilia sa...

Imponerande antal helt klart - detta par blev också fint! Men visst är det surt med bloggande just nu när det inte går att ta snygga kort i höstmörkret!!

Emmas dagar sa...

Ja, senaste badet är Tagetes men garnet har badat många gånger, i björklöv, järnvitriol och skvattram. Blev aldrig riktigt nöjd, men nu är det fint :-)