fredag, januari 03, 2014

Ett sock-år?

Jag har skrivit om det på bloggen förr - jag skulle verkligen vilja bli sock-biten. Inte vet jag om det är 2014 som ska bli mitt sock-år, men det börjar bra i alla fall. =)
Första paret ut är till mig. När jag såg kittet hos Knittingroom.se kunde jag inte låta bli så det blev sista garninköpet 2013. Jag var lite busig förstås och följde inte mönstret som följde med. Tycker bättre om min variant på tåupp-sockor. Om gubben sköter sig blir det ett par till med blå dominans...

8 kommentarer:

Karin-Ida sa...

Jättefina!
Fick just årets första leverans av garn idag, från Island Beställdes dock förra året, hm undrar om det räknas som köp i år eller förra året...

Myggan sa...

Så fina!
Jag råååkade halka in hos Astrid idag. Det blev garn till ett par sockar och lite annat. Jag vill också ha ett sock-år, och med den magiska loopen så känner jag att chanserna ökar. =)
/Syster Yster

Linda sa...

Jättefina sockor! Sockår låter som ett bra år.

Sjömans-Elin sa...

Snygga! Själv stickar jag på en pippitröja :)

Varnar dig bara, sockar är beroendeframkallande när man väl kommer igång med dem ;)

Eva sa...

Finns nog risk det blir lite sockår här också!
Dels av rent behov, dels för att de är så'n bra "bredvid-stickning" att pausa med. Fast jag är strumpsticketok :)

Manduzana stickar sa...

Pippi-mönster kan ju vara det snyggaste som finns!

A´marie sa...

Du kan ju alltid börja sälja dina sockor om det blir för många till exempel. Dessa var urläckra. Många kramar/annemarie

Dödergök sa...

Men å så fia! Måste härmas så snart som möjligt!