onsdag, februari 19, 2014

sockor #6

Sportlov! =) Här är det som vanligt - nästan. Älsklingen och jag sitter i soffan. Jag stickar, han kollar på tv. Den enda skillnaden är att soffan tillhör region Väst och står på Halmstad lasarett. Vi håller tummarna hårt för att läkarna i Lund har tid för ett litet hjärtklaffsbyte i början på nästa vecka för nu vill vi snart återgå till det vanliga. Vi har liksom tröttnat på sjukhus.
För att förgylla tillvaron lite synkade jag sockgarnsrean med en stick-kurs. Igår hade jag mina góa stick-kompisar här hemma och lärde ut min variant på tåupp-sockor. Det blev en heldag med stickning, förtäring och väääldigt trevligt sällskap.
För min del resulterade det hela i sock-par #6 (en var redan gjord innan). Helgröna raggsockor i Big Fabel. Så långa att de passar i gummistövlarna och nervikta till jeansen. Väldigt mjuka och sköna. Tjohoo

9 kommentarer:

Ullfull sa...

Åh va tråkigt med mannen!! Kul med alla sockor!! /Kram

Karin-Ida sa...

Det låter lite jobbigt, hoppas allt går vägen!
Mycket fina sockor!

Blenda sa...

Då håller jag tummarna för att läkarna i Lund har tid!

Tycker att dina sockor med avbruten mosstickning är SUPERFINA!

Ha det gott!

Myggan sa...

Men herregud! Kan du inte hålla mannen i handen istället. Bara sitta och titta på TV:n och inte sticka några sockar alls. =)
Jag är avis på sockeleverna som fick umgås i garnets tecken.
Men jag är inte avis på mannen. Klappa på honom lite från mig. Vi tänker på honom hela tiden.
/Syster Yster!

Missen sa...

Håller tummarna/marie

Maritas Maskor sa...

Vilka roliga garnpåsar! Strongt av dig att orka ha kurs, när ni har så tufft i livet annars.
Många kramar till er, hela familjen! Hoppas att ni kan få hjälp snart med operationen och att allt ska bli bättre då!

Cicci H sa...

Visst har de väl tid för Din Älskling!? Kram

Manduzana stickar sa...

Ja, hoppas ni slipper sjukhus snart!

myzpyz sa...

håller tummarna för mannen din - styrkekram till honom <3
är avis på dina sock-elever!
kärlek o pepp till dig!!!
hoppas ni snart slipper sjukahuset...
kraMyz