lördag, februari 15, 2014

sockor #5

Par #5 är stickade i avbruten moss-stickning. Det blir så himla snyggt och är riktigt roligt att göra. Dessa kommer jag att kalla för Lübeck-sockorna eftersom jag köpte garnet där. Det var sommaren 2012 som Myggan, jag och våra gubbs gjorde en tur till Tyskland och bla fyndade i några av alla garnbutiker i Lübeck.
Garnets blandning av ull, bomull och polyamid gör garnet fantastiskt mjukt och jag är rädd för att dessa sockor kommer att slitas fort. =)
Garn: 62g
Regia Cotton Horizont och Cotton Classic
Stickor: 2,5
Mönster: avbruten moss-stickning
Storlek: 40

8 kommentarer:

Ullfull sa...

Superfina!! / Kram

Myggan sa...

Näe! Sluta nu! Jag tror att du gömt en lite tomte som sticker åt dig, och det är fusk.
De är i alla fall jättefina! Visst är garnet kanonfint att sticka med? Man glömmer att det bara är stickor nr 2,5.
/Syster Yster

PS. Mina nr 3 är snart färdiga, sen går jag på stickor nr jättestora. ;)

Emilia sa...

Oj, par nr 5 redan :) Fina!

Unknown sa...

Dina blev superfina mamma :) jag måste nog också sticka ett par i tunnare garn.. Kram

myzpyz sa...

snygga :)

Sunna sa...

var också tvungen att testa avbruten moss och det blev ju kanon, kul med variation

Susilull sa...

Snygga!
Det verkar spruta ut sockar från dina stickor! :-)

Manduzana stickar sa...

Så färgglada och fina sockor du har stickat! Avbruten mosstickning är lite av en favorit :)