söndag, januari 19, 2014

Sockor #4

Tjohoo, det här går ju som på räls. Par #4 är klara. Dessa började jag med strax efter stickeventet, men sen tog det liksom stopp. Om jag nu ska lyckas med 12 par under 2014 går det ju inte att ha halvfärdiga i gömmorna så det var bara att bita ihop och fortsätta.
Om du gillar att göra spets-stickade sockor är kanske detta ett mönster för dig. Du hittar det här. Jag tycker att de blev ganska kul färdiga, men jag kommer INTE att sticka fler. Spets är fortfarande inte min grej.
Svårt att fota sig själv...
Garn: 56g Opal
Stickor: 2,5
Mönster: Spök-sockor
Storlek: 40

15 kommentarer:

Blenda sa...

Själv tycker jag att det är så tråkigt att sticka strumpor, att jag gör dem så basic som det bara går... För att bli klar så fort som möjligt! Så jag är grymt imponerad.

Ha det gott! /Blenda

Cicci H sa...

Så himla himla fina! Jag blir liote varm bara jag ser dem :-). Krya på ryggen.

myzpyz sa...

såna vill jag sticka till mig... det kommer jag göra... vilket år som helst ;)
kraMyz

Leena sa...

Jättefina sockar, både mönster och färg. Precis i min stil så det kanske blir såna stickade nån gång

Myggan sa...

Hörru! Om jag ska ha en chans att komma ifatt med sockarna får du faktiskt hejda dig lite nu. Varför inte sticka en docka istället? Eller varför inte fyra? ;)
/Syster Yster

Myggan sa...

Och ja, de är jättefina. Kanske det blir mitt nästa par gröna spökstrumpor. =)
Förresten, om du prompt ska fortsätta sticka sockor, gör knästrumpor istället.....

sinneskatten sa...

Röda spöksockor gör en glad, inte så värst spetsigt om det är spöken på.

Missen sa...

Fina sockor oj vilket tempo du har/ marie

Sjömans-Elin sa...

...och jag som just tänkte säga att det var kul att du börjat sticka spets...

Hur blir par nummer fem?

Sunna sa...

här glöder det i strumpstickorna tror jag och 12 par fixar du lätt

Efwa - Medea sa...

Ååh de där jag funderat på länge. Kanske får de bli ett av de par sockor jag ska sticka under 2014. Än så länge är bara ett par klara och ett par på stickorna. Måste nog lägga upp till fler.

Ullfull sa...

Jättefina! Härlig färg! Kram

Manduzana stickar sa...

Ojoj, här går det undan! Sockorna är riktigt fina!

A´marie sa...

SNYGGA!!! Fin färg kraaam

Emilia sa...

Så snygga - och i rätt färg med ;)