lördag, mars 15, 2014

Ask, box, låda, skrin...

Mina små 4:or börjar läsåret med att göra fyrkantiga burkar med lock. Sen kan de - om de vill - utveckla tekniken och göra lådor i valfri storlek. Gissa om de ger mig inspiration. Det är faktiskt lätt att bli lite beroende. Tekniken är ganska enkel och storleken går att variera i det oändliga. Vilken tur att jag måste göra några som inspiration i slöjdsalarna. =)
Med fina servetter och decoupage blir de superfina.
En liten blond Molly gjorde förlagan.
Den här är inredd med fack för thépåsar.
Härliga Jehona inspirerade med sin låda.
Ännu en fin thélåda med servett som decoupage.
Pet-noga Adam håller på med en liknande till sin mamma.
Mer thé-låda (jag måste ju ha en i varje sal).
Elias gillar bets och gjorde förlagan till denna.

Tillägg: Vill man ha en arbetsbeskrivning på dessa enkla
lådor är det bara att skicka en förfrågan till min mail.

4 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

... då saknas bara informationen om hur fasen man bygger en låda... :P

Myggan sa...

Som jag alltid säger så beundrar jag dem som vill bli lärare. Den portionen tålamod tror jag inte att jag har. Fast det beror nog mer på barnens föräldrar. Och när jag tänker efter så är det ju föräldrarna som jag jobbar med... ;)
Vilka fina askar. Jag antar att det finns lika många varianter som det finns skolbarn. =) Och jag frågar igen, i vilken klass kan jag börja?
/Syster Yster

Ullfull sa...

Så fina! / Kram

Cicci H sa...

Åh, så himla fina!