onsdag, december 17, 2014

Barnstol i huset - igen.

Här duggar ju inte inläggen tätt precis. Visst lyser flitens lampa, men det är bara så att det tillverkas en del julklappar och de går ju inte att visa här - än. Sen finns det halvfärdiga saker. Bla en ljuvlig stickning i Magasin Duetts mohair tweed. Tanken var att den ska vara färdig innan nyår...
Jag slöjdar i hårda material också. Hallandsföretaget Frimeko har en superfin barnstol, men tyvärr kan man inte handla av dem som privatperson. Eftersom vi behöver en bra stol till Gullungen här hemma fick jag helt enkelt tillverka en själv. Min variant är grövre (den ska passa till köksbordet), är sammanfogad med osynliga träplugg och kommer att vara röd när den är helt färdig, men det dröjer nog till efter jul. Tanken är att man ska kunna ändra sitthöjden och fotstödet och allt efter behov.
 
Imorgon har jag de sista lektionerna för i år, på fredag är det avslutning och sen ska jag börja jula på allvar. På fredag tror jag att både en 22-årig och en 2-årig bak-hjälp anländer. =) Trist bara att någon tycks ha missat att jag har beställt minusgrader och minst en decimeter snö...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Gud så fin den blev!! Blir perfekt :) Den stora bakhjälpen har precis gjort klart ALLT skolarbete inför jul (kors i taket, jag har följt min egen planering) och ska bara packa och överleva en liten föreläsning innan hon sätter sig på tåget :) PUSS

fale artut sa...

Så fin stol!!
Tack för tipset, faktiskt kan man beställa där som privatperson också, man kan få förskottsbetala men det är ju inga problem. Mycket fina saker där.

Missen sa...

Gud vilken fin stol, den blir perfekt, kram och god jul

Myggan sa...

Jättefin! Den lilla hönan kommer sitta fint som en liten prinsessa.
Kan jag låna den större modellen av bakhjälp?
/Syster Yster

Sunna sa...

Hej pudding, garnet till min regnbågslayla är faktiskt big verona, billigt acryl men funkar kanon till dockor, ha en underbar jul och hälsa syrran

Blenda sa...

Vilken fantastisk skatt; hade blivit tokglad om någon jag känner GJORT en fin stol till min unge...