måndag, augusti 04, 2014

Sommar-sömnad 7 Återvinning

Mer kläder till Gullungen. Denna gång arbetar jag med återbruk. Det brandgula tyget var tidigare en långärmad t-shirt till mig. Tyvärr krymte den ca 12 cm på längden i första tvätten och blev inte riktigt som jag ville ha. Nu har det blivit en A-formad t-shirt med tryckknappar med pärlemo på ena axeln.
När man som jag gillar att sy kläder händer det ibland att det inte blir riktigt som man tänkt. Med det prickiga tyget var det så. Jag sydde solklänningen utan axelband som skulle bli perfekt. Så blev det inte alls och jag tycker själv att tyget blev mycket finare som tights.
Rullen med bred resår är fortfarande spårlöst borta. Har den fått ben eller har jag lånat ut den? Har ingen aning så jag fortsätter att sy dragsko för en smalare resår med kant.

3 kommentarer:

Myggan sa...

Vilka härliga plagg. Det är ju bra att man kan ha mindre lyckade inköp till något annat.
Den lilla prinsessan har en himla tur som fått en sykunnig extramormor. Nu kommer hon ha nyheter i garderoben hela tiden. =)
/Syster Yster

Maritas Maskor sa...

Så himla fint!!
Och visst känns det extra bra när man kan använda något gammalt på ett helt nytt sätt! Det är mycket roligare än att köpa nytt :)

Ullfull sa...

Så välklädd den lilla blir!! / Kram