söndag, mars 23, 2014

Grodor för förvaring

Nästa helg ska jag hjälpa syster Yster "hemma" i Habo. Det blir en inspirationsdag för ABF och Myggan hoppas att haboborna ska bli intresserade av virkning, vanlig och gaffelvirkning. Jag har laddat stora kassar med virkade alster och vallat virknålar och gafflar lite extra. Kom dit vettja om du är i närheten av Habo.
Tanken är också att vi ska kunna sälja från våra butiker. Min har varit lite utsåld-tom så nu går bla symaskinen varm. I veckan gjorde jag förvaringspåsar. Det var dragkedjorna som inspirerade till grodor och när man gör grodor får man lov att frossa loss i gröna tyger. Tjohoo! För att få lite utstående ögon sågade jag knappar av en ene-kvist så de luktar gott också. =)

8 kommentarer:

eddyy sa...

men alltså vad fina!! speciellt den grodan överst med de randiga byxorna =) ÄLSKAR DEN!!!

Karin-Ida sa...

Vilka sötnosar! Jättefina!
Smart förvaring också!

Pernilla sa...

Underbara!

Unknown sa...

Vad fina de blir! Smart med ögonen också :) Kram!

Myggan sa...

Men va roliga! Tur att jag står nära så att jag kan norpa en. ;)
/Syster Yster

Sunna sa...

ni hör ihop du och syrran, även i mina tankar, jag satt och skrev till henne och tänkte på dig och hur det nu var så skrev jag ditt meddelande i hennes blogg, jaja får skylla på låååångt nattarbete, men min undran var om du finner någon tid för vantmönster? Lycka till i helgen

Manduzana stickar sa...

Dom är ju helt fantastiska!

Rumpetuss sa...

Helt galet fina grodor!! 🐸🐸