måndag, augusti 12, 2013

Garn-kalas

Sista helgen på en lååång ledighet hade jag och syster Yster nöjet att besöka Petra & Lottas Garnkalas. Vilken lördag det blev! En gó karamell att suga på länge. =)
Maria visade ett nytt (för mig i alla fall) sätt att starta en sjal. Ett sätt som jag definitivt kommer att använda mig av i fortsättningen.
Kristina lärde ut ett enkelt sätt att sticka med pärlor. Det var verkligen kul att träffa "slöjdfröken" från slöjdlärarutbildningen igen. Numera njuter hon av 52 veckors semester...
Eddy visade hur man stickar sockor tå-upp med uppläggningen Judy´s Magic Cast On. Det var lite pilligt och man fick hålla tungan rätt i mun, men det blev väldigt fint.
Finaste syster Yster koncentrerar sig på sjal-uppläggningen. Kolla hennes fina tröja av växt- och svampfärgat garn. Hon är väldigt lik papsen...
Den medelhavs-inspirerade buffén till lunch var sagolik och det blev kak-kalas till eftermiddagskaffet med bla garnkalas-stämplade kakor. Mums!
Presenter, vinster och inköp från Magasin Duett och Tant Kofta som fick följa med hem.  Garnet är Magasin Duett´s Super Soft. 3 tröjor för 420 kr... Tjohoo!
Tack snälla för en superlördag!

12 kommentarer:

Ullfull sa...

Ser ut som en kanondag! Såna behöver man! / Kram

myzpyz sa...

åhhhhh...
liiite avis e jag allt! tur att tant kofta o magasin duett kommer till Habo :)
kraMyz

Sjömans-Elin sa...

Jag skulle också behöva lite stickkalas! Vill du komma? :)

Maritas Maskor sa...

Så otroligt kul!
Åhh! Jag ville ju också!
Roligt i alla fall att ni delar alla skojiga bilder!
Kram!

Myggan sa...

Mysigt var rätt ord! Inte ens regnet kunde dämpa entusiasmen.
Nu känns det som det är långt tills vi ses, slutet av september är ju en hel evighet. =)
/Anna

Myggan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Myggan sa...

Skulle jag vara lik papsen? =) Någon som jag delar brevlåda med undrade om det inte var svärmor som var med på kalaset. =) Skönt att veta varifrån man kommer.
/Syster Yster

Anonym sa...

Kul att få följa er trevliga träff!
Nu en liten undran med tanke på dina fina garninköp:räcker fyra Magasin duett supersoft till en tröja cirka,dvs är det så drygt?
Vänl. hälsn. Agneta
Obs! Tycker också mycket om Maxbloggen!

Manduzana stickar sa...

Vilken härlig dag ni hade :)

disa sa...

Vilken trevlig dag!! Och härligt garninköp! =)

Otaliga projekt sa...

Alltså! Mig imponerar man inte på så lätt!
Men, jag är alldeles, alldeles starstruck inför Habohelgen. Tant Kofta och Magasin Duett. I´m imprest...

frisky frog sa...

Agneta: Miastick's Morrocan Night: http://miastick.blogspot.se/2013/08/moroccan-nights.html
väger bara 175 gram. Själv har jag gjort en av mitt eget mönster Liisa och den väger 211 gram med 5 stora plastknappar. =)