torsdag, juni 14, 2012

Syster-träff

Från mig till Kinna och från syster Yster till Kinna är det nästan lika långt så lite då och då stämmer vi träff där. På så sätt blir det lite textil-shopping samtidigt som vi får några timmar tillsammans. Först fika, sen lägger vi ett antal timmar på Skroten och Kinnagarn och så hem igen.  Det gäller att ha en lista med sig annars är det lätt hänt att det blir vääääldigt dyrt. Många fina fynd blev det, trots att jag inte hittade det perfekta gröna...
Fynd på Skroten:
Batikfärgat rött med vita prickar = (omlott)klänning
Blått batikfärgad patchwork = ett linne i favvomodellen
Korall-färgad trikå med ränder och blommor = en långklänning till skolavslutning
Orange med rosa prickar  = rockabilly-klänning (så kanske jag får åka med i svågers fina bil)
Supermönstrad petrol/lila/grönt = den bit som fattas från förra resan till en omlottklänning
Fynd från Kinnagarn:
Multifärgat Venedig i viscos/lin har jag klämt på i snart länge. Nu slog jag till på 6 nystan till ett brottarlinne.
Det galna Style är egentligen ett ful-garn, men det är så härligt med "sytråd" snurrat runt garnen.
Trikå-garnet Hooked Zpagetti ska bli en virkad väska med trähandtag till rockabilly-klänningen.

Tack bästaste syster och söta systerdotter för en härlig förmiddag! P&K

3 kommentarer:

Susilull sa...

Ett sånt perfekt ställe att ha syster-träff på!

Myggan sa...

Sämre kan man ha det. Att botanisera bland tyger och garner och samtidigt få "babbla" med sin bästis är ALDRIG fel. =)
Jag hittade inte heller det rätta gröna, men jag är väldigt nöjd med det som kom med hem. En färdigsydd student-bolero är just nu på champis-frukost, en halvfärdig tunika ligger vid symaskinen och en röd klänning är tillklippt.
Imorgon blir det skumpa till oss. Välkomna!
/Syster Yster

A´marie sa...

Det ska bli roligt att se de färdiga plaggen! Kram A`marie (Äntligen kan jag också ge kommentar, roligt)