tisdag, mars 22, 2011

Eskimomössa

Lillebrotta´n ville ha en matchande mössa till favvohalsduken och i garnsamlingen låg det eskimo till ingen nytta. Jag började med patentstickning, men fy så tråkigt. Som ni ser blev det bara en kant sen övergick jag till hederlig slätstickning. Mycket bättre!

Nu när jag tittar på bilden ser det ut som om solen skiner och våren visade sig från sin bästa sida. Så var det inte för vinden var isande kall och det regnade småspik. Det var mycket mysigare att dra fram fåtöljen till kaminen, läppja på ett gott thé och arbeta på en trevlig stickning. Snabbfotografering alltså.

5 kommentarer:

Fagermyrskan sa...

Jättesnygg mössa!

Efwa - Medea sa...

Mysig mössa!

Jenny sa...

Blir det för fint väder kan säkert mössan sparas till hösten (-:

Själv ska jag ägna sommaren åt härliga ullgarn i dess olika varianter, tjocklekar och blandningar. Jag tänker inte ge upp raggisarna och vantarna som jag ska använda till hösten!!!

Myggan sa...

En mössa kan väl alltid vara gångbart på blåsiga kusten. =)
Härlig färg!
/Syster Yster

Emilia sa...

Fin mössa och fin bild!